MASSASJE

Det hadde vært deilig det…

Kjenner du deg litt sliten og stress nivået er høyt? Unn deg 25 eller 40minutter med ren avslapping. Mammaklinikken har kvalifiserte naprapater som tilbyr ulike former for massasje. Vi tilbyr klassisk massasje, idrettsmassasje, avslappende massasje og triggerpunkts massasje.

Massasje er en av de eldste formene for behandling av smerter i kroppen. Massasje benyttes for å minske muskelspenninger og gi smertelindring.

Hva skjer ved massasje?

Kroppen utskiller mer endorfin som virker direkte smertestillende. Man får også et lavere nivå av stresshormonet kortisol. Dette gjør at man blir mer avslappet og får et lavere stressnivå etter behandlingen.

Blodsirkulasjonen som økes ved massasje gir transport av oksygen til musklene slik at disse arbeider bedre. Økt sirkulasjon bedrer muskelfunksjoner og legger til rette for reparasjon av muskulaturen.  Lymfedrenasjen øker også ved massasje. Dette leder til at kroppen skiller ut giftige avfallsstoffer lettere, samt minsker ødem (væskeansamling) som i mange tilfeller gir smerte ved at det blir et økt trykk på smertenerver og andre strukturer.

Noen effekter du får ved massasje

• Mindre spenninger i muskulaturen
  • Økt elastisitet i muskulaturen
  • Reparasjon av skadet muskulatur går raskere
  • Økt blodsirkulasjon
  • Økt borttransport av avfallsstoffer
  • Minsket ødem som trykker på smertefullt vev
  • Mindre sammenvoksing og arrvev i bindevevet
  • Lavere stressnivå i kroppen

Er du klar for å legge deg ned på benken?
Vi holder til i rolige lokaler midt i Oslo sentrum.